Chapter ONE - I Wish



Regnet piskade mot bilrutan och utanför var det beck svart.

Förra veckan hade pappa fått ett mejl som sa att det fans ett öppet jobb på ett universitet straxt utanför London och att de ville ha just min pappa. Min pappa är matematiker och när han fick detta jobb erbjudande tackade han omedelbart ja. Inte bara för att det var mycket bättre betalt utan också för han hade tröttnat på att hemundervisa. Och eftersom min mamma är arbetslös tyckte också hon att han skulle ta jobbet.

Just därför satt jag Sarah Cole 16 år i våran gråa SUV tillsammans med min mamma Susanne, min pappa Viktor och min storebror Oliver 18 år på väg mot London

Bilen var nästan tom, i den låg bara våra resväskor med kläder i resten skulle komma med en flyttbil imorgon. Usch vad jag skulle sakna min bästa kompis West en underbart snäll och trevlig kille som jag hade känt sedan dagis och vi hade varit oskiljaktiga sedan första dagen. Men missförstå mig inte vi var inte tillsammans han var som den storebror jag aldrig fick och han hade dessutom en flickvän Sofia hon var jätte trevlig. Och att börja på en ny skola skulle vara jobbigt skaffa nya kompisar och lära mig ett nytt schema men det skulle nog gå br..  


-vi är framme, sade pappa

Jag vaknade ur mitt drömmande och vi hade parkerat på en uppfart till ett ganska stort brunt hus, du förstår även fast mamma var arbetslös så var vi ganska rika. Min farmor lämnade efter sig en hel del pengar och pappa som den enda släktingen kvar vid liv ärvde allt. Jag puffade till Oliver som låg och sov och hoppade sedan ut ur bilen. Det hade slutat regna nu. Till huset ledde en liten sten väg, jag föjde den efter mamma som sedan låste upp dören med ett par helt nya nycklar. Inne i huset fanns en stor hall som ledde till ett större rum och i ena hörnet fanns en ganska bred trappa.


-Detta  blir nog vardagsrummet, sade mamma om det stora rummet.


- Ja det tycker jag, sade pappa som kom in genom dörren med sin väska.


- Sarah du kan ta dina grejer och gå och välja ett rum, sade mamma entusiastiskt.


- Okej, svarade jag tyst.


Jag gick upp för trappan och till höger och in i ett rum rummet var vitt, tomt och ganska tråkigt men det var vad som var utanför fönstret som jag fastnade för. Utanför bredde sig en stor skog med kala träd och ovanför dem lyste stjärnorna. Det var det vackraste jag någonsin sett. Jag öppnade min väska och tog ut luftmadrassen kopplade in sladden och lät madrassen blåsas upp, sedan tog jag upp min necessär och gick till badrummet mitt emot mitt rum, som jag hade passerat tidigare. Jag borstade tänderna och gjorde mig i ordning för sängen. När jag var klar gick jag ut och tog på mig min pyjamas som bestod av ett tunt vitt linne och korta vita mjukis byxor. Sen gick jag ner till mamma och pappa som stod och kramades i vardagsrummet


- Jag ska gå och lägga mig nu, sade jag till dem


- sov gott gumman, sade mamma somtidigt som hon släppte pappa och kom för att krama mig.


- tänk på att du ska börja i skolan på måndag, sade hon sedan


- jag vet, sade jag och gäspade

Sedan gick jag upp igen och kröp ner i sovsäcken som låg på madrassen. Bara två dagar kvar till skolan, tänkte jag. Jag förväntas att glömma mitt gamla liv på bara två dagar.

_____________________________________________________________________________________________

_____________________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar det!
Lämna en komentar tack


Kommentarer
Postat av: Hanna

kap 2 nu!!

2012-01-07 @ 22:29:03
Postat av: inez

bra

2012-01-07 @ 23:13:09
Postat av: Anonym

good

2012-01-08 @ 11:21:17
Postat av: Anonym

Låter som att denna storyn kommer bli grym.

2012-01-08 @ 16:47:52
URL: http://oneednoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0