Chapter 4 - Same Mistakes

Detta har hänt:

När jag vände mig om höll jag på och gå in i killen som hade snubblat på mig.

-           oj oj, sa han.

 Sen sträckte han fram handen för att hälsa, jag lade min hand i hans

-          Jag heter Sarah, sade jag

-          Harry, sade han och log ett charmigt leende.






-          Trevligt att träffas, fortsatte han och blinkade med ena ögat

-          Desamma, sade jag innan jag gick och satte mig.


Medans jag väntade på min smoothie tog jag fram mobilen och kollade vad klockan var, den var 13:43. Jag hörde en mixer sättas igång och sedan stängas av, någon minut senare kom servitrisen med min beställning


-          Hoppas det smakar gott, sade hon och log

-          Tack, svarade jag och tog en klunk genom sugröret.


Jag satt på caféet i nästan en timme. Under tiden hörde jag killarna skratta några gånger, men efter en halvtimme sade en av dem att de behövde gå nu om de skulle hinna i tid. På vägen ut vände sig Harry mot mig.


-          Hej då Sarah, vi ses, sade han och log mot mig.


Jag log tillbaka och kände kinderna hätta till. Han ville se mig igen, allt jag visste i den sekunden var att jag också ville se honom igen.


Klockan närmade sig tre och jag bestämde mig för att det var dags att ta sig hem. Men då kom problemet, jag hade gått så mycket under dagen att jag inte hade den blekaste aning om vart jag var. Så jag gick ut ur caféet och gick runt lite tills jag började känna igen området.  Så jag gick och letade efter någon busshållplats men hittade ingen.


-          Sarah? Sade en röst som lät förvånad.


Jag vände mig om och möttes av ett par isblåa ögon, som omringades av ett sött tjej ansikte och blont mellan långt hår i mjuka lockar.


-          Ja, sade jag stelt

-          Du känner inte igen mig va? Frågade flickan som såg ut att vara några år äldre än mig

Jag svarade inte. Jag började tycka det var riktigt pinsamt, skulle jag känna igen tjejen? Jag som alltid hade haft ett bra minne för namn och ansikten, men vem var denna person som nu kollade på mig.


-          Det är jag Sarah, sade hon

Hon väntade i några sekunder

-          Elin, fortsatte hon i en utandning.


Elin tänkte jag, Elin som i Tiffany’s Syster? Eller Elin som i den-dära-tjejen-som-flyttade-i-tvåan?


-          Tiffany’s syster, sade hon och lät halvt besviken.

-          Ja ha det är du, sade jag lättsamt

-          Vem annars, sade hon och log

-          Så vad gör du har i London?, frågade jag henne

-          Jag har hälsat på en gammal klasskompis, svarade hon

-          Och du, vad gör du här?, fortsatte hon

-          Jag flyttade hit i…


Jag tänkte efter var det igår? Eller i Förrgår? I förrgår kom jag fram till efter som jag hade sovit här två gånger.


-          I förrgår blir det, sade jag och avslutade meningen.

-          Jaså? Det har inte Tiffany berättat, sade hon

-          Nej, vi har nog glidit isär sen hon blev tillsammans med Isac, förklarade jag.

-          Ja ha det var synd, du som är en sådan snäll tjej hon behöver kompisar som dig, sade hon


Jag hatade när folk kallade mig ”den snälla flickan” det fick mig bara att känna mig patetisk, om de bara visste vad jag hade hittat på under åren. Men om mamma och pappa fick veta skulle det bli utegångsförbud och elektronik förbud i ett år, de tycker att jag fortfarande är den lilla flickan som ska följa i pappas fotspår och bli matte lärare. Visst, jag, matte lärare? Jag som nästan hade fått underkänt i ekvationer? Jag avskydde allas förväntningar på mig.


-          Nej nu måste jag gå, sade Elin och avbröt mina tankar.

-          Men du snälla ring Tiffany, hon sa alltid att hon aldrig ville bli av med dig, fortsatte hon innan hon vände på klacken och gick iväg.


Nu undrar ni säkert vem Tiffany är, jo Tiffany var min bästa tjej kompis för ungefär två månader sen om jag inte hängde med West var det henne jag var med. Men sedan träffade hon Isac, Isac som var en riktigt ”bad boy”. Och Tiffany föll pladask för honom sen dess har det bara varit hon och Isac. Jag började gå längst gatan, hemåt eller inte jag måste här ifrån för just nu var jag jäkligt förbannad.

____________________________________________________________________________________________---


Snälla lämna en komentar de håller mig motiverad

Tack för att du läste!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har längtat efter detta kapitel jätte länge nu. Superbra

2012-01-24 @ 22:12:52
URL: http://oneednoveller.blogg.se/
Postat av: Anonym

Om du vill kan vi göra att länkbyte kommentera gärna på min blogg i sådana fall.

2012-01-24 @ 22:14:05
URL: http://oneednoveller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0