Chapter 2 - Save You Tonight



Jag vaknade av ett pipande ljud, det var flyttbilen som bakade up på uppfarten. Jag tog på mig ett vitt linne, en mörk grön cardigan och ett par jeans och gick ned för att hjälpa till. Mamma stod och packade upp matvaror i köket som redan var fixat, det var super snyggt och elegant.


- Är köket redan färdigt? Frågade jag


- Ja, gumman , sade mamma och vände sig om


- Det här är andra flytt bilen, fortsatte hon


- Jasså, vad är i den? Frågade jag


- Allt till alla sovrum, svarade hon


Våran konversation avbröts av pappa som klampade in


- men vad bra att du är vaken Sarah, sade pappa samtidigt som han pekade i vilket rum en säng skulle stå, det var pappas och mammas säng.


- Du får hjälpa till och peka vart dina möbler ska stå, fortsatte han


- Men gumman inget flörtande med flytt männen bara, sade mamma och blinkade mot mig


- Men mamma! Sade jag och stöna


Några sekunder senare bar två män in en vit byrå, min byrå.


- Vart ska den här stå? frågade den äldsta av männen


- Sarah, sade pappa och kollade på mig


- Den ska upp, sade jag och gick före för att visa vägen


 Två timmar senare


Jag låg i min säng och knappade på min mobil, rummet hade blivit jätte fint och jag var väldigt nöjd min mobil pep till och vibrerade


 ”Skicka en bild då om det blev så snygt”


Jag fnittrade åt stav felet och öppnade snabbt ett nytt sms


 ”visst, men West lär dig och stava nån gång” knappade jag in och tryckte på skicka. Sedan ställde jag mig vi dörren tog en bild och skickade den med. Efter nån minut fick jag svar


” ja ja ja, jag KAN stava men det blev fel, mobilen håller på och gå sönder. Snyggt föresten men för tjejigt för min smak”


Jag fnittrade igen och knappade in:


”bra ursäkt, och du jag ÄR en tjej”


- Sarah det är mat nu, ropade pappa


- jag kommer, ropade jag tillbaka


- Säg till Oliver är du snäll, ropade pappa

Jag gick genom den lilla gången och knackade på dörren, sedan öppnade jag den. Oliver satt som vanligt framför datorn men för ovanlighetens skull var han inne på skype jag gick fram till honom och petade honom på axeln

- Vad, sade han och tog av sig sina hörlurar

- Det är mat nu, sade jag och kollade vem han skypade med.

 Det var hans flickvän Hanna, att han ens hade en flickvän förvånade mig för han satt framför datorn hela tiden. Det pep till i fickan.  Jag tog upp mobilen och läste sms:et


”Det är sant, detta är femte gången jag försöker och skicka detta sms:et, jag måste skaffa en ny mobil snart”


Jag knappade in som svar:


”om du skaffar en ny mobil med nytt nummer glöm inte att skicka ditt numer till mig, ok? Jag måste dra ska äta nu”

Jag klickade på skicka och gick ner för trappan med Oliver efter mig. Vi gick båda två och satte oss vid bordet som var dukat för fyra med pasta och skinksås.

- Så det blir väll fint, sade mamma och avbröt tystnaden

- Ja då, svarade pappa samtidigt som min mobil pep till

Jag tog snabbt upp mobilen och läste

” det skulle jag aldrig glömma, smaklig måltid ;)"


- Sarah inga mobiler vid matbordet , sade pappa

- ok, svarade jag och lade ned mobilen.

Det kanske inte skulle bli så hemskt, tänkte jag. West kan ju komma och hälsa på någon gång


____________________________________________________________________________________________-____________________________________________________________________________________________

Hoppas ni gillar det och Ja 1D kommer snart måste ju få igång den först


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag gillar detta

2012-01-08 @ 23:16:30
Postat av: Malin

fin blogg!

vänta lite.. menar du att one direction kommer till sverige snart?:o:Ooo

2012-01-09 @ 03:33:17
URL: http://maliinbjork.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0